Wat:

Maar liefst 50.000 mensen hebben zich aangesloten bij Hairbrained: "A global community of passionate hairdressers & colorists, supporting each other in elevating our craft." Ze delen kennis, ze delen werk, ze zoeken inspiratie bij elkaar.

Lessen:

  • Als je een community wilt bouwen, vraag je dan goed af wat de gemene deler is van je publiek. Dat kan een probleem of een doel zijn. In het geval van Hairbrained is het een passie: kapsels.
  • Met Mighty Networks maak je eenvoudig zo'n community. Je kunt hem gratis of betaald maken. Bij Hairbrained kiezen ze voor secundaire inkomsten. O.a. een eigen winkel (met dus 50.000 potentieële klanten!) en gesponsorde artikelen brengen geld op.

Links:

Het verhaal van Hairbrained is een van de vele voorbeelden hoe makkelijk het kan zijn een idee een product te maken. Leer daar alles over in de cursus Van idee naar product in 12 weken. Doe mee!

Deze site is gebouwd met Ghost. Makkelijk en mooi. Probeer het ook.