Het antwoord op die vraag is eenvoudig met een volmondig ja te beantwoorden. Want we gaan al onze kennis en kunde in de 12 weken van idee naar product stoppen. Het doel is een product maken, maar dat doe je door te leren over tools en over werkwijzen. Je steekt gegarandeerd op over:

  • Research. Welke tools kun je inzetten om te onderzoeken wat mensen bezig houdt? Hoe vind je uit wat de problemen zijn waar mensen tegenaanlopen?
  • Productontwikkeling. Waar kun je prototypes mee maken? Hoe doen anderen dat? Leer bijvoorbeeld hoe Amazon aan productontwikkeling doet.
  • Tools. Je maakt kennis met een groot aantal tools die je in elke fase van je bedrijf of product kunnen helpen. En doordat je kennis opdoet over laagdrempelige gereedschappen, ga je meer kansen zien voor innovatie en productontwikkeling.
  • Publiciteit. Een product maken is één ding, maar dat product onder de aandacht brengen is een ander ding. Hoe vertel je blijvend het verhaal van je product of bedrijf? Productschool helpt je op weg.
  • Communitybuilding. Je publiek kan je op veel manieren helpen. Als ambassadeurs, als beta-testers, als creatieve meedenkers. Communitybuilding zal dan ook een belangrijke rol spelen in het traject.

Etcetera! Wat ik maar wil zeggen: in de 12 weken kun je veel leren wat je van pas komt bij het proces van idee naar product naar publiek.

Wil je mee doen? Aanmelden kan nog: In 12 weken van idee naar product.